service-icon

TikTok

Adverteren op het platform van TikTok is vanaf heden mogelijk! Neem contact met onze specialisten om TikTok in te kunnen zetten om voor jouw campagnes, op een creatieve manier, de juiste doelgroep te bereiken. De doelgroep op TikTok is namelijk net iets anders dan op andere social media kanalen en ook de manier van adverteren werkt nét even wat anders dan we gewend zijn.

Wat is TikTok?

TikTok is een social media platform waar gebruikers van de app video’s kunnen maken en uploaden van ongeveer vijftien tot zestig seconden. De inhoud van deze video’s bestaan met name uit dans, muziek en grappige content. Een ding is zeker: op TikTok staat creativiteit centraal.

Momenteel zijn er alleen al in Nederland meer dan 3,5 miljoen gebruikers. Mede door de coronaperiode is de populariteit voor deze app en daarmee het aantal actieve gebruikers enorm toegenomen. 

Waarin verschilt TikTok van andere sociale mediakanalen?

TikTok draait helemaal om video. Audio is hierbij niet onmisbaar en kan een mooie toevoeging zijn aan de boodschap die je graag over wil brengen voor jouw merk. Bij TikTok draait het voornamelijk om het creëren van een eigen en vooral nieuw verhaal. Dit is beter bekend als ‘storytelling’. Het is hierbij wel cruciaal dat deze video’s goed aansluiten bij jouw merk.  

In het begin was het platform vooral populair onder tieners. Daarentegen is door het succes van het platform is de doelgroep de afgelopen maanden wel wat veranderd en zijn er nu ook andere leeftijdsgroepen actiever op het platform. Dit komt met name doordat veel Nederlandse influencers hun kunsten laten zien op het platform. Vrouwen vormen, met 65 procent, nog steeds een kleine meerderheid op het platform.

Verder is uit onderzoek gebleken dat adverteren op TikTok zorgt voor o.a. het toenemen van brand awareness (85%), ad-recall (143%), favorability waardoor gebruikers een voorkeur voor jouw merk creëren (21%) en uiteindelijk de intentie om voor jouw merk te kiezen (81%). 

En hoe werkt het en wat zijn de mogelijkheden voor jou?

Er zijn vijf verschillende soorten advertenties die je kunt inzetten: pre-roll advertenties, verticale advertenties, billboard advertenties, overlay advertenties en branded content & product placement:

Tiktok

Naast het inzetten van bovengenoemde vormen van adverteren kun je ook een zogenoemde hashtag-challenge starten. Dit is een unieke manier om gebruikers uit te nodigen om te interacteren met je content. Bedrijven hebben meestal één concreet doel wanneer ze een hashtag-challenge uitrollen. Dit kan zijn het vergroten van bekendheid voor een specifiek product, het genereren van leads voor een bepaalde dienst of puur het vergroten van de naamsbekendheid. 

Ben jij enthousiast en nieuwsgierig geworden voor het adverteren op het platform van TikTok? Onze social specialisten helpen je graag bij het uitdenken, ondersteunen en uitvoeren van de campagnes op het platform van TikTok.