service-icon

Microsoft Advertising (Bing)

Ondanks het grotere zoekvolume van Google, kan het ook verstandig zijn om te adverteren op Microsoft Advertising (voorheen Bing). Het aandeel van Microsoft Advertising op de totale zoekvraag In Nederland wordt geschat op zo’n 10%. Er zijn een aantal voordelen te benoemen voor het gebruik van Microsoft Advertising.

Doelgroep Microsoft Advertising:

Er bestaat een groot verschil tussen de mensen die Bing en Google gebruiken. We zien dat mensen die Bing gebruiken gemiddeld ouder zijn. Ook wordt bijna alle gevallen gebruikt via desktop. Deze combinatie is erg gunstig, omdat uit alle data blijkt dat de oudere doelgroep steeds vaker oriënteert op mobiele apparaten, maar nog steeds het meest converteert via desktop. Over het algemeen ligt het conversiepercentage van Microsoft Advertising dus ook hoger.

Concurrentie:

De concurrentie op het platform is laag, veel adverteerders ‘vergeten’ Microsoft Advertising in te zetten. Dit betekent dat er veel minder concurrenten aanwezig zijn in het Bing netwerk. Door de lagere concurrentie liggen de CPC’s vaak lager.

Extra mogelijkheden:

Vaak wordt Bing als een kopie van Google gezien. Dit is slechts gedeeltelijk waar! Aangezien er een andere doelgroep actief is op Bing, zul je wel andere optimalisaties moeten doorvoeren. Daarnaast zijn er ook features die uniek zijn; zo zijn er bijvoorbeeld ‘Image extensies’ waarbij je een afbeelding (logo of product) kunt laten zien naast je advertentie.

Zoals je kunt zien kan het zeer interessant zijn om search campagnes in te zetten via Bing.

Wil je hier meer over weten, neem dan direct contact met ons op!