Voor veel non-profit organisaties lijkt adverteren op Google een te dure bezigheid. Vanuit Google is er echter een mogelijkheid om maandelijks ter waarde van $10.000 dollar advertentiegeld uit te geven en dat helemaal kosteloos. Dit wordt Google Ad Grants genoemd. Een prachtige manier om jouw NGO onder de aandacht te brengen. Om hiervoor in aanmerking te komen moet aan een aantal vereisten worden voldaan.
Voorwaarden Google Ad Grants:
Organisatie:
De non-profit organisatie moet geregistreerd zijn (of worden) bij TechSoup. Ook moet de organisatie als ANBI of als SBBi geregistreerd staan.
Account:
De opzet van het account is erg belangrijk, een duidelijke structuur zal er uiteindelijk voor zorgen dat er veel relevante traffic naar de site kan worden geloodst. Ook zijn er voorwaarden aan het account, zo moeten er twee actieve advertentiegroepen per campagne zijn en mogen er geen single keywords (zoekwoorden bestaande uit één woord) worden ingezet.
Management:
Als het account eenmaal is opgezet dan is een volgende belangrijke voorwaarde dat het account actief wordt gemanaged. Dit is niet alleen noodzakelijk om aan de Google Grants voorwaarden te (blijven) voldoen, maar ook om de beste resultaten te behalen. Door goed op de hoogte te zijn van de Google Grants regels, kunnen we hier maximaal gebruik van maken. Op die manier zorgen we ervoor dat het maximale resultaat uit jouw Google Grants account wordt gehaald.
Wij kunnen voor jouw organisatie nagaan of je in aanmerking komt voor het Google Ad Grants programma. Wij ondersteunen bij de aanvraag, de setup en het management van het account.
Meer weten? Neem contact met ons op!