Als een van de oudste providers van Nederland heeft XS4ALL ontzettend veel kennis van online veiligheid en privacy. Tegenwoordig zijn dit belangrijke onderwerpen voor internetgebruikers geworden, maar XS4ALL heeft als enige provider deze waarden al sinds het begin hoog op de agenda staan!
XS4ALL heeft daarom een merkcampagne opgezet om consumenten te informeren rondom de thema’s. Centraal staat de nieuwe service “KEY” (de veiligste digitale kluis voor al je wachtwoorden) van XS4ALL, die zij gratis beschikbaar stelt aan al haar klanten. Voor de campagne werd content ontwikkeld die voor een betere vindbaarheid moet zorgen op alle onderwerpen omtrent privacy en veiligheid.
Campagne strategie
De content werd gepusht via display (zowel programmatic als managed inkoop) en social om bewustzijn over de onderwerpen te creëren, met XS4ALL als merk gekoppeld. De focus lag tijdens de campagne op impact, niet alleen volume. Daarom is gekozen om buiten de gebaande display paden te gaan door veel manueel in te kopen met high impact formaten. Op social is de content opgeknipt en in meerdere stories verwerkt. Zo konden we meerdere storylines tonen, maar ook de content beter toespitsen op de vluchtigheid van social media.
Dit werd aangevuld met video, social en programmatic. Uiteraard werd alle relevante zoekvraag vanuit Search opgevangen. Daarnaast fungeerde de contentstrategie tevens als een pull-strategie, wanneer gezocht wordt op de topics zal dankzij SEO/SEA strategie XS4ALL naar voren komen als expert op het gebied van de juiste topics.
Kanalen
Managed inkoop is een fantastische manier om groot bereik te creëren met high-impact formaten! Door goed in te kopen kies je zelf al het umfeld en doelgroep die bij je merk past. In samenwerking met publishers is er gekeken hoe we eigen rich media formaten konden ontwikkelen en deze via kwaliteitstitels konden wegzetten. Dit heeft o.a. geleid tot een volledig nieuwe formaat op mobiel (mobile take-over), ontworpen in samenwerking met AdFactor. Daarnaast werd een transformer formaat ingezet om de verschillende blogs uit te lichten.
Programmatic display werd ingezet op een specifieke whitelist gericht op de doelgroepen van XS4ALL. Hiervoor werden onder andere kwalitatieve titels getarget, gericht op hoger opgeleiden (NRC, Volkskrant, etc), of meer tech-gerelateerde websites (Tweakers, Bright, etc). Voor de inzet werd gebruik gemaakt van zowel desktop als mobile formaten.
Voor Facebook werden meerdere “social-proof” uitingen ontwikkeld om beter tot haar recht te komen in dit kanaal. Met verschillende boodschappen – zoals “U zet uw fiets toch ook op slot?” en “don’t click that button” werd geprobeerd om reactie uit te lokken. Door de engagement werd het organische bereik vergroot, maar kon XS4ALL servicecenter ook direct ondersteuning bieden op vraagstukken, wat weer de bewijslast levert op het gebied van service.