Optimizely: B2B advertising

Optimizely: B2B advertising

OPTIMIZELY

Optimizely is een customer experience optimization platform gemaakt voor digitaal georiënteerde bedrijven. Het platform helpt met het opzetten van A/B testing, analytics integrations, multivariate testing, etc. Daarnaast is het platform niet enkel voor websites bedoeld maar ook voor full-stack development en de ontwikkeling van TV- of mobile apps.

Optimizely

De focus doelgroep van Optimizely is enterprises of grote digital-native platforms, en daarmee is de (online) marketing dus volledig gericht op B2B. Hiervoor worden meerdere online kanalen ingezet, waarbij  Pink Marketing en Pünktlich zijn aangehaakt voor display marketing in Europa. Optimizely werkt met een lead-systeem, waarbij de rijke content wordt ingezet om leads te genereren. Denk hierbij aan artikelen, whitepapers en webinars.

Voor leadgeneratie wordt display advertising wordt ingezet door middel van Display & Video 360, op zowel prospecting als retargeting doelgroepen. Voor prospecting wordt een combinatie van whitelists van kwalitatieve websites gericht op marketing en product development en third-party audiences gebruikt.

Met de whitelist wordt het juiste umfeld gekozen en met de third-party audiences worden low-level employees uitgesloten. Zo probeert Optimizely zichtbaar te zijn voor eventuele prospects die ook op het juiste beslisniveau acteren. Retargeting wordt ingezet om bezoekers te converteren tot lead.