service-icon

Openbare Bibliotheek Amsterdam (OBA) kiest voor Pink Marketing

De Oba heeft Pink Marketing gekozen als haar mediabureau, waarbij de eerste campagnes reeds zijn gestart. Dit voorjaar is er een nieuwe merkstrategie gelanceerd. De strategie is erop gericht om te laten zien dat de Oba een hybride, maatschappelijke en buurtgerichte bibliotheek is waarbij kennis, cultuur en informatie voor iedereen bereikbaar en relevant is.

Pink Marketing (part of P3) zal in samenwerking met haar zusjes Pünktlich en Pexi data, media en creatie gaan combineren om de juiste doelgroepen aan de juiste proposities te koppelen.

 

Cas Boland Marketing Manager Oba

“De campagne is onderdeel van de nieuwe merkstrategie van de OBA die dit voorjaar is opgeleverd. Deze strategie heeft als doel om te laten zien dat de OBA een hybride, maatschappelijke en buurtgerichte bibliotheek is waarbij kennis, cultuur en informatie voor iedereen bereikbaar en relevant is. Dat de OBA een inclusieve plek is waar jaarlijks meer dan 2000 evenementen, cursussen, workshops en activiteiten worden georganiseerd bij de 28 verschillende locaties in de stad en waar je bijvoorbeeld ook terecht kan voor ondersteuning bij lezen en schrijven of hulp bij digitale vragen over het gebruik van een computer of smartphone. De OBA wil bovendien een toonaangevende locatie zijn in alle wijken om elkaar te ontmoeten.

Pink Marketing helpt ons in het data-gedreven segmenteren, bereiken, overtuigen en converteren van alle verschillende product-mark-combinaties die de OBA Amsterdammers te bieden heeft middels een omni-channel aanpak - van strategie tot executie.”

 

Boudewijn de Jong Owner P3

De campagnes richten zich op verschillende doelgroepen, waaronder gezinnen met kinderen, studenten, volwassenen, senioren en mensen die hulp nodig hebben bij digitale vaardigheden. Onze transmediale aanpak waarbij we data, media en creatie combineren past perfect bij deze uitdaging!